Friday, March 21, 2008

Messengerul a devenit o parte din viata noastra. E clar. S-a dus vremea scrisorilor trimise prin posta, nici telefonul fix nu prea mai e la moda in ultima vreme...de ce sa mai fie, cand poti foarte usor sa gasesti pe toata lumea pe messenger....ca iti raspund mai usor sau mai greu, ei sunt acolo: ONLINE! Ii vezi, le vezi statusul, le vezi poza!

Totul ajunge mai repede la tine, orice melodie, orice poza, texte,filme, iti poti stabili intanliri pe mess,poti sa te injuri cu un necunoscut daca vrei ca oricum el nu stie cine esti...n-are cum sa te prinda:)), daca nu iti convine ceva, poti sa dai ignore foarte frumos si gata, pa!

Eu am vreo 500 de oameni in lista, nu exagerez, si cu mai mult de 10 oameni, hai 15, nu vorbesc ...de ce am 500? foarte simplu: am lasat id-ul meu pe forumul megastar pe la inceputul concursului...si m-am ales cu multe add requests.

N-ati remarcat cat de usor poate fi totul interpretat pe messenger? Chiar si un " buna" sau " da,nu" si daca nu raspunzi la timp( unii nu inteleg ca tu poate mai lucrezi ceva la computer, sau nu esti la birou, sau esti la baie, sau mananci, vorbesti la telefon)... se supara sau incep cu buzzuri disperate( unul e admis), ori au impresia ca ai ceva cu ei/ele) si nici n-au rabdare sa inteleaga motivele.

Prin messenger nici macar nu simti cum e persoana cu care vorbesti, nu simti de fapt ce fel de om e , sau starea lui, nici macar nu iti dai seama daca e trist sau vesel...si incepi si intepretezi tu cum crezi si cum ai impresia ca simti...doar pentru ca nu a pus tampenia aia de smiley face!

Poate mai aveti voi niste argumente in plus sa dati ca altele in plus nu imi vin acum in cap....am imbatranit..:))

10 comments:

Anonymous said...

asha e .. multi au devenit obsedati d mess .. dar .. fiecare isi alege modul in care vrea sa isi petreaca timpul liber .. e bun messul oarecum, dar nu in "cantitati" mari :))

Alexa said...

in "cantitati" mari dauneaza grav....mie mi-e dor de scrisori...ajungeau mai greu poate la noi...dar pe atunci invatam sa avem mai multa rabdare cand asteptam un raspuns.

Anonymous said...

Eu si acum mai corespondez cu o prietena prin intermediul scrisorilor desi vb si la telefon si pe mess...insa ne place ft mult sa ne trimitem una alteia scrisori la fel cum faceam acum cativa ani cand nu stiam ce e ala internet. Chiar zilele trecute la scl aveam o discutie cu colegele pe tema "schimburilor de liste". Inteleg ca mess-ul ( de fapt internetul...mircul) e sa cunosti oameni noi...dar nici chiar asa...intra zilnic cate 10 pe tine iar cand ii intrebi de unde au idul :"din schimb d liste"...ma intreb...oare acele persoane ciar au timp sa vb sa se cunoasca cu 100 sau chiar mai multe persoane?:-? naspa treaba...eu sincera sa fiu...am vreo 300 de persoane...insa cum vad ceva suspect dau ignore:)) si folosesc messul ptr a vb cu cunostinte de la departare...sau chiar si cu cunostinte din oras dar cu, care nu ma int in fiecare zi...sau mai intru pe mess ptr a nu-mi consuma centii=)) sau ptr a ne face colegele o conferinta cu temele pe ziua viitoare...sau in sfarsit ptr o barfutza kre nu strica la finalul unei zile:))

Alexa said...

Pai messengerul asta deja e asa " ca sa fie"....pentru ca de multe ori ma trezesc uneori ca dau drumul la computer si intru pe mess....dar din reflex...:))

Cam acelasi lucru faceam si eu la inceput, intram pe mess ptr diverse treburi...dar recunosc ca m-am cam plictisit acum.

a said...

Pai bine Alexa, si adresa ta unde e, sa-ti scrie lumea scrisori?
:)

Adevarul e ca mesageria instantanee are avantaje si dezavantaje.
Avantajele sunt reactia instantanee, schimbul de idei cu viteza unei conversatii face 2 face indiferent de distanta (ca sa nu vorbim de posiibilitatea de voice si video chat).
Eu care am trimis scrisori doar la concursuri si niste biletele de amor regretabile prin scoala generala nu pot spune ca le duc dorul.
Sunt o parte a istoriei dar sunt istorie.
In Soarele Gol Isaac Asimov a creat o lume in care locuitorii traiau pe domenii imense si se "vizitau" prin ecrane imense holografice. Atingerea fizica era un fel de tabu social intre persoane care nu aveau o relatie emotionala.

Dezavantajele sunt izolarea sociala pentru maniacii care nu ies din casa pentru ca vorbesc pe mess. Pentru ca oricine e la un buzz distanta e mult mai usor decat sa va sincronizati programele, sa va intrebati cu ce va imbracati etc etc.

Plus ca discutiile pe messenger beneficiaza de un grad de adevar mai mare decat cele reale. Atunci cand esti in propria casuta, si cineva te provoaca la o discutie incitanta, nu refuzi. Afara, te gandesti la cum sa te "distrezi", cum sa fie o seara placuta si o discutie despre riscurile infectiei cu bacilul Koch nu sunt primele pe lista.

Vorbareata fiinta...

lore said...

mah... messengerul are ca orice lucru parti pune si parti rele. totul depinde de modul in care utilizatorul hotaraste sa il foloseasca. eu una apreciez inventia asta, pt ca altfel ar fi fost destul de greu de comunicat cu cei plecati in alta tara de exemplu.

e adevarat ca pe mess nu poti sa iti dai seama cu adevarat cum gandeste omul, care sunt reactiile la ceea ce spui... poti sa intalnesti tot felul de ciudati(de-aia eu zic ca e mai bine sa nu dai accept la cei pe care nu ii cunosti).

problema messului e ca te fura foarte repede, foarte usori cazi in capcana dependentei :D

Soulstorm said...

eu prin intermediul messului am cunoscut oameni de prin tara (chiar persoane deosebite), ne-am imprietenit... si am ajuns sa ne cunoastem si personal :) si rulz :)) sincer, nu cred ca iti dai seama mai bine cum e cineva daca il vezi in realitate sau daca doar iti scrie pe mess... ma rog, acuma depinde...
si... nu da vina pe existenta messului ca nu se mai trimit scrisori :D nu te impiedica nimeni in a trimite if u wanna... eu cunosc persoane care isi scriu scrisori

Hymn-to-life said...

cam asa emai toti prietenii mei au devenit obsedati de messenger...cand vreau sa iesim in oras refuza ca sa ramana sa vorbeasca pe mess mi se pare o tampenie sa stai si sa pierzi timpul...si eu am vreo 244 de id in lista si nu vorbesc cred ca doar cu vreo 25 asa deci eu le dau accept doar ca sa fie...la inceput imi placea sa stau pe messenger mi se parea cine stie ce dar acum intru din an in paste m-am cam plictisit ce sa fac?sa stau si sa vorbesc incontinuu pana cand imi bubuie pc?zau ai dreptate...pt unii messengerul a devenit o adv preocupare

Ioana C. said...

exact dam drumul la calculator si din reflex intram p mess,fara sa ne dam seama dc,fara sa avem vreo treaba acolo..si eu am un numar foarte mare de pers cu unele dintre ele n-am schimbat un cuvant,unii imi zic ca au idul meu dintr un schimb de liste...e..atat de abstract..ma rog..e totusi o metoda de a comunica ..si de multe ori ajuta sa stii ca e cineva acolo..poate si doar pt. a te intreba ce faci...

Anonymous said...

da..cam asa ceva si eu..intru "din reflex".Chiar ma plictiseste messu in ulima vreme..dar na..ce sa-i faci..eu,am 100 de persoane in lista dar,mi-am facut curat si mi-am impartit pe grupuletze gen "ai mei"-"restu":)))).Sunt persoane care habar n-am nici cum le cheama..dar noh..
Nu regret ca am posibilitatea de a folosi messu asta, din doua motive,care sunt defapt doua persoane foarte dragi mie,cu care nu as putea comunica,povesti,barfi:D, asa usor fara el.Ei bine,da..pe telefon...se poate..
Am vrut sa scriu aici comentariul pt ca ,chiar zilele astea am inceput sa ma intreb cum pot pierde atata vreme pe messengeru asta...fara sa fac nimic..si mi-am dat seama ca ar trebui sa mai renunt...vorbim pe mess si uitam sa comunicam in real...:(