Tuesday, May 10, 2011

Ganduri de mai.

In ultima vreme aud tot mai des niste vorbe care se tot perinda la televizor si le aud din gura multor oameni .
Care vorbe? Pai , alea cu " asa-i romanul" sau " Romania isi merita soarta", " Romania, tara de k.." etc.
Nu-i inteleg pe cei care atunci cand patesc ceva neplacut avand de-a face cu oamenii in general, o baga pe aia cu " asa-i romanu domne" . Cuvantul "roman" a capatat un sens negativ deja iar eu nu sunt de acord cu asta si refuz sa intru in oala asta.
Si eu sunt romanca dar nationalitatea nu cred ca are de-a face cu natura unui om , cu caracterul lui.
Oameni smecheri si rai, mincinosi si lasi sunt peste tot in lumea asta, in fiecare natiune a acestei planete nu numai in Romania. Iar starea asta de dezgust fata de ce avem noi aici in tarisoara asta a noastra (care recunosc nu e in cel mai bun moment al istoriei sale) se agraveaza din ce in ce mai mult.
Nu ma astept sa fac pe cineva sa bage in seama ce scriu eu aici , mai ales cand sunt de promovat atatea subiecte de o importanta nemaipomenita cum ar fi " ce chiloti mai poarta Bianca", dar ma tineam demult sa scriu ceva despre prostiile astea pe care ni le inducem si care ne sunt bagate pe gat.
Si uite asa ne complacem in lucrurile pe care le auzim tot timpul parca intentionat si nu ne punem intrebarea daca chiar asa e.
Am devenit prea prapastiosi, zici ca maine vine sfarsitul lumii. Si aud asta de 10 ani :))
Lucrurile uneori nu sunt asa rele cum par.Daca e un lucru pe care l-as reprosa romanului e ca ar putea face atatea dar ii e frica. Poate gresesc dar voi decideti daca e asa sau nu :)

12 comments:

Golan Trevize said...

Cine spune că românul nu e aşa... nu vede bine pe stradă: să-i auzi cât de inculţi sunt şi cât de deştepţi se dau, cât de neştiutori în ale politicii sunt şi cât de importanţi în opinie sunt, cât de proşti şi manelişti sunt şi ce scot pe gură. Cum unii procurori pun în libertate infractori justificând asta cu lecţii de istoria agriculturii în România sau pe sistemul mă-sa era o femeie bună şi încă este. Dacă asta nu e prostie sau ticăloşie eu nu ştiu ce e...

Apoi, pe mine nu mă încântă deloc ideea că "putea fi mult mai rău" cum spune Guess Who citând o lege a lui Murphy. Pe mine mă interesează faptul că unii care nu-s cu nimic mai breji ca mine au acces la nişte bani pe care nu-i merită. Adică, putea să-mi fie mult mai bine! De ce să nu mă gândesc şi aşa? :)))

Gândirea pozitivă nu trebuie să excludă gândirea clară... numai bine! :)

Alexa said...

Am inteles punctul tau de vedere dar tin sa iti spun ca astea's frustrarile oricarui om din ziua de azi. Fiecare alege in felul lui ce parte a paharului vrea sa vada. Rautatea si porcariile pe care le fac oamenii de peste tot au fost dintotdeauna ,si se regasesc in orice natie intr-o mica sau mai mare masura. Nu numai romanul e vinovat ptr toate. Doar ca aud replica asta peste tot si ma deranjeaza.
Si crede-ma ca si eu sunt clara cand spun niste treburi, insa eu prefer sa nu las lucrurile negative sa imi afecteze gandirea rationala.
Optimismul meu ma ajuta sa gasesc solutii la probleme in principiu , nu sa ma afund in ele.

Alexa said...

Ah si inca un lucru, a spune ca romanul e intr-un fel e ca si cum te incluzi si pe tine in aceeasi categorie si sunt sigura ca nu e asa. Sau poate esti alta nationalitate si nu stiu eu :)

vlad said...

Nu este important daca gresesti sau nu, ci iportant este sa nu pierzi furia asta. Colind lumea de ceva vreme si din nefericire pentru mine a ajuns sa imi fie rusine ca sunt roman... Si nu datorita trecutului nostru. De ala sunt mandru, si de cate ori vine vorba aduc argumente. Imi este rusine ca sunt roman datorita prezentului. Problema romanului Alexa, este mentalitatea. Romanul asteapta sa i se faca, sa i se dea, in loc sa isi suflece manecile si sa se apuce de treaba, iar de aici datorita ramificatiilor avem cu totii de suferit. Romanul zilelor noastre este superficial, lenes, increzut, niciodata capabil sa duca o treaba la bun sfarsit. Este mandru, nu accepta niciodata sa i se spuna ca greseste, sau sa invete de la altii. Ipocrit. Intotdeauna cand vei intreba un roman ce ar vrea sa vada la televizor, invariabil iti se va raspunde - mai multa cultura dom'le. Mai putine crime si sex. Si cu toate astea stirile de la ora 5 rup audientele. Or apropos - ce chiloti mai poarta Bianca. Alexa, din pacate devenim o natie de asistati social. Nu pentru ca nu putem mai mult, ci pentru ca pur si simplu ne e lene. Si ce le mai place asta unora...

Alexa said...

Ma bucur pentru raspunsul tau dar generalizarea asta nu-mi place. Nu toti romanii sunt asa, nu toti freaca menta. Sunt oameni in tara asta care chiar muncesc si fac ce pot sa faca tara asta mai frumoasa , chiar daca sunt putini. Aceia tot romani sunt...si cred ca ma numar si eu printre ei, si cred ca si tu :)

fotograf nunta doina said...

foarte interesant articolul!felicitari!

Gura-casca said...

Buna Alexa,
Daca dezvoltai mai mult problema si intrai in concret as fi fost mai multumit. Te cautam acum pentru ca nu mai stiam nimic de cariera ta, adica nu am mai trecut eu prin Centrul Vechi la ore anormale cand de obicei cantai cu trupa si cu Claudiu. Stiai ca esti pe wikipedia? http://ro.wikipedia.org/wiki/Alexa_Niculae Acum stii. :))
Sa revin la subiectul tau propus; sa iti zic ceve legat de romani. Mie mi se pare ca nationalitatea tocmai ca ajuta la formarea ta ca individ. Cum poti sa spui ca "nationalitatea nu cred ca are de-a face cu natura unui om , cu caracterul lui"? Pai doar nu am fost parasutati in Romania gata formati. Deloc. Sa iti mai spun de cum sunt vazuti romanii prin afara tarii. De exemplu, la Paris, cand am fost, am descoperit o grama de tineri de peste 20 de ani, care imi spuneau ca daca sunt roman, e normal sa vorbesc si franceza pentru ca ei stiau ca la noi se invata in scoala. M-au tratat cu respect pe oriunde am fost, si sa stii ca m-am recomandat ca fiind roman, numai asa sa vad reactii. Si nu prea am vazut, negative.
Scuze pentru lungul mesaj. Oricum, spor la muzica! Si sper sa te mai aplaud candva.

Anonymous said...

poate o ''seara ce mai'' cu ea.

Anonymous said...

sugestie de intrebari pt. alexa. intr.-care este varianta ortodoxa a afirmatziei ''mai catolici decat papa'';rasp.=''mai ortodocshi decat ''preafericitul'' ''.intr.-care sunt 2 functziimai mari decat ''papa'';rasp.=1]inbuibator,2]mincator in exces.intr.-care sunt 2 functzii mai mari decat ''preafericitul'';rasp.=1]tavalitorul-pe-jos de ris,2]muritorul de ris.

Anonymous said...

intrebara cu variante pt. alexa-[1]-cate regiuni avea rep.pop.romana/;var.1-20;var.2-16;var.3-40/rasp.=16.[2]-care a fost atunci capitala regiunilor/;var.1-bucureshti;var.2-brashov;var.3-constantza/rasp.=constantza.[3]-care a fost capital regiunii ''muresh-autonoma maghiara''/;var.1-tg.muresh;var.2-sf.gheorghe[jud.covasna];var.3-miercurea ciuc/rasp.=tg. muresh[credeai ca-i sf. gheorghe sau miercurea ciuc/ce te-am fentat/].

Anonymous said...

continuare mesaj ''October 12,2017 at 6-34 am''=pt. aceste raspunsuri ,vezi[daca ai]''mic atlas geographic[c]=1962''de a.barsan .

Anonymous said...

o seară de mai, cu tine alexa/